Home
Loading...
You are here:  Home  >  Politics  >  Egypt  >  Current Article

Six private TV channels reject government warnings

  /   1 Comment   /   1497 Views

Channels decry “threat letters” issued by the General Authority for Investment and Free Zones

Six private TV channels issued a statement on Monday to reject “threat letters” sent to them by the General Authority for Investment and Free Zones. (AFP Photo)

Six private TV channels issued a statement on Monday to reject “threat letters” sent to them by the General Authority for Investment and Free Zones.
(AFP Photo)

By Nourhan Dakroury

Six private TV channels issued a statement on Monday to reject “threat letters” sent to them by the General Authority for Investment and Free Zones.

On Friday, the authority issued a warning of closure to those channels in the event that they “cross the legal limits” by “insulting and offending” public figures.

The channels asserted that such warnings are a setback to the freedoms gained by the people of Egypt after the fall of former President Hosni Mubarak’s regime.

The statement assured Egyptians that they will “not withdraw from defending the rights of the people to learn,”  adding that Articles 45 and 48 of the constitution doesn’t permit the closure of private channels unless the court issues a verdict of closure.

The channels which issued the joint statement are ONTV, CBC, Dream, Al-Nahar, Al-Hayat TV, and Al-Kahera Wal Nas.

The General Authority for Investment and Free Zones is a government agency working for the Ministry of Investment in charge of private media outlets.


You might also like...

Among the journalists detained is Egyptian-American activist Mohamed Soltan, who has been imprisoned for over a year. He was working for Qatari broadcaster Al-Jazeera and has been on a hunger strike for more than 200 days.



(Screenshot from YouTube)

AFTE calls for journalists’ release

Read More →